Uncategorized

Hvordan hjelpe en influencer?

Nå skal vi begynne med det tredje delen som heter E – varehandel, og det første jeg ønsker å kartlette og skrive om handler hvordan i en arbeidssituasjon det er ofte behov for en oppsummering. Det kan være en oppsummering av et kundemøte, internmøte, ledermøte, fagkonferanse eller lignende. Og det jeg skal gå gjennom her er det å få øvd på å skrive et sammendrag for ledelsen, og hvordan man kan gjøre dette faktisk i arbeidslivet, og bli gode på det, for å vise at man kan dette. Det tema jeg tenkte å ta opp er dette med «influencer marketing». 

«Influncers marketing» går ut på som for eksempel hos United influencers som jeg bruker for å forklare hvordan det fungerer, dem vil skape gode relasjoner mellom merkevarer, influencers og forbrukere. Det at de vil hjelpe til å bygge merkevaren som den personen eller influnceren og sørge for at det vil få merkevaren å få oppleve effekten av å bruke en autentisk, troverdig og menneskelig annonsekanal. Da jobber de med å få enkeltstående kampanjer, til store langsiktige konsept. Det som dette firma som vil hjelpe disse influencerene tilbyr er å finne løsninger og aktiverer dem som passer de fleste bransjer. Dem sine produkter strekker seg fra annonser via disse personene sine kanaler, til videoproduksjon og innholdsproduksjon, magasin i print og digitalt via ELLE Norge, native annonser, optimalisering i sosiale medier og bruk av merkevare. De sørger for å levere strategisk innhold av høy kvalitet, tilpasset til disse menneskene sine behov. 

Dette med hvordan ansvar en influencer har i forhold til det sosiale ansvaret, over hva de poster på sine forskjellige kanaler. Det influencer har høyt påvirkningskraft, aspirasjon og tillit innen målgruppen. Det at hvordan United influencers som lederen til de forskjellige influencerene jobber er på hvordan de kommuniserer med de forskjellige, United influencers er lederne til influencerene og disse influencerne er kundene til United influencers. Kundemøte mellom dette er viktig at er på topp. Fordi mellom disse relasjonene så er det viktig å ha en oppsummering om hvordan kundemøte mellom United influencers og influencerne skal være godt, og de vil hjelpe til så godt de kan. Kunderelasjonen mellom de har jeg nevnt tidligere opp for hvordan de United influencers jobber med sine kunder, og hvordan de vil at de skal være og kunne hjelpe dem opp.

Jobben til United influencers er de jeg har nevnt tidligere i innlegget, og det at de skal passe på at kundene sine følger at de har et ansvar til en vis grad av moral og etikk når ny merkevare blir introdusert til følerne. Jobben til lederne blir også det at de skal passe på at de føler seg trygge med de, og de kan følge at de kan bestemme over seg selv, men med at de får et dytt i hvilken retning de vil. Hjelpe de influencerne slik at de kan bli større og større, og kunne bygge sin merkevare kjede. Lederne som hjelper disse influencerne synes det er viktig at de kan være som seg selv, og da kunne støtte seg på at dem, og at det er viktig for dem å alltid huske at det er lov å ha sine egne meninger, sine egne verdier, moral, etikk og politiske meninger. Det er da viktig for en leder at de følger opp å passer på at de får den støtten, for å kunne bygge de opp. 


Oppsummering over hvordan et kundemøte mellom et byrå og en influencer skal samarbeidet er det at de må kommunisere og hjelpe hverandre, for å kunne vise trygghet til hverandre for da å kunne jobbe bra sammen. Når da kommunikasjonen er bra vil det være enkelt å bygge et trygt og godt team. 

Kilder:

https://unitedinfluencers.no/

Legg igjen et svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *