Uncategorized

Hvordan bygge en merkevare fra ingen ting!

I Leo Widrichs første måneder som medstifter av Buffer, skrev han to til tre gjesteblogginnlegg hver dag. Han begynte i selskapet i januar 2011, og i april hadde han fått merkevaren deres omtalt i over 100 blogger. I løpet av ni måneder hadde de registrert seg over 100.000 brukere.

Folk kaller det Leo gjorde for «innholdsmarkedsføring», «kundeoppkjøp» og «å gjøre ting som ikke skaleres», men det går glipp av det større bildet.

På ni korte måneder bygget Leo Buffer til et meningsfylt merke!

Det viktigste i et merke

Du bygger et merke når du har skåret ut et stykke folks hjerner.

Tenk på hvorfor Amazon er så vanedannede – de har en del av hjernen vår. Når vi tenker på å kjøpe nesten hvilket som helst produkt, er vår første tanke å gå på Amazon og få det til den laveste prise. Jeg vet at jeg kan åpne appen, trykke to ganger og ha den hjemme om to dager.

I de tidligere dagene betyr det å bygge et merke at du begynner å få direkte, uattribuerte besøkende som kommer til nettside ditt. Dette er folk som besøker nettstedet ditt uten grunn, bortsett, fra at du har hugget ut en liten bit av hjernen deres. De hadde en tanke, og det utløste dem til å lage en linje for nettstedet ditt.

På langsiktig betyr dettte at merkevaren din sprer seg. Fordi du har plass i folks hoder, tenker folk på deg, og det betyr at du vil snakke om deg og fortelle vennene dinne.

Derfor er det viktig å bygge merkevaren din. Det er det som får deg ut av tredemøllen med å «gjøre ting som ikke skaleres» og får deg til virkelig vekst

Nyhet

For å bygge merkevaren din fra ingenting, trenger du to ting: nyhet og repetisjon.

Siden 1999 har 37 signaler blogget om hva de gjør, hvorfor de gjør det, og hvordan de tenker på å bygge en virksomhet. Da de startet, var det utrolig uvanelig. Ingen andre delte hvordan de balanserte byggeprodukter med rådgivning, eller hvordan de gjorde A / B – tester for SaaS – virksomheten.

De definerte vi nyheten for merkevaren vår tidlig på KISS metrics: Vil dele alle og alles markedsføringanalyse. Over tid vokste vi vår Twitter til 200 000+ mennesker, alle 100% organiske, uten å bruke en krone.

Slik definerte Leo nyhet for buffers merkevare:

Hvordan gjør det bra på twitter, med eller uten buffer

Over tid injiserte de mer nyhet til merkevaren med sin vitenskapelige tilnærming til lykke og produktivitet og deres radikale tilnærming til selskapets åpenhet. De var i stand til å holde den nyheten frisk og få den til å vare, fordi den kommer fra et autentisk og este sted.

For å bygge et merke, kan du ikke bare snakke om nyhet. Du må faktisk sette denne i praksis og skape en ny opplevelse for mennesker.

Gjentakelser

For å skjære ut plassen i hjernen til noen, må du komme i hodet på dem og om du til du er det for å bli. Du trenger repetisjon.

Innholdet i innholdsmarkedsføring er nøkkelen her:

Innholdet kan være en tweet, et facebook innlegg, et blogginnlegg eller noe som kan produseres gjentatte ganger.

Kraften i innholdet er at den skal skaleres, både når det gjelder det uendelige antallet mennekser som kan komunisere et individuelt stykke innhold, og de utaellige måtene innholdet kan pakkes og produseres på. Den skalaen er det som skaper repetisjon som gjør merkevaren.

Når Leo snakker om sin bloggstrategi for gjestene, understrejjer kan virkeligheten av å velge kvantitet fremfor kvalitet.

Leo holdt stoffet smaltog sentralt helt holdent rundt hvordan man gjør det bra på twitter. Han satte fokus på repetisjon og la utover 150 gjesteposter, og de var det som gjorde buffer til en autoritet på den beste måten å bruke twitter.

På Quick Sprout bygde vi et merke gjennom min medstifter Neil Patel. Vi satte nesten identiske bilder av ansiktet hans på forsiden, på sidefeltet på bloggen, på hans twitter, på hans personlige nettsted og mer. All den repetisjonen legger opp til å gjøre et minneverdig inntrykk og skjære ut plass på folk hoder.

Flere eksempelet på repetisjon som bygger merkevaren

Hos AdEspresso drikker hvert lagmedlem espresso i laget sitt. De bruker de samme bildene tvers av Facebook og twitter profilene sine.

Medstifter Amanda ord er det «frekvensen med lav intensitet som bygger merkevare og tillit», og han krediterer det for å få dem fra 0 til $ 1 million i årlige gjentatte inntekter.

På ReadMe legger de ugleoppstartsmaskotten isn overalt på nettestedet, de bruker den i alle sine sosiale medier og kommunikasjon med kunder, og de har det overalt over hele kontoret. De gjør det også morsomt.

For grunnleggeren Georg betyr repitisjon at kundene våre kjenne owlbert nå, men enda viktige, de vet at selskapet vårt er litt annerledes.

Den beste måten å bygge et merke på begynner med deg

Når du begynner fra ingenting, er du det beste merket du kan bygge for din virksomhet. Dette er lekeboken som fikk folk som Jason Fried, Neil Patel og Leo Widrich til å bygge både personlige merker og selskapets merkevarer fra bunnen av.

  • Nyheten er basert på det som inspirerte deg til å starte virksomheten.
  • Tidlig er repetisjon lett fordi du kan gjøre det mot deg selv og historien din. Folk liker historier, og de vil alltid høre om hvorfor du startet virksomheten.

Når du gjør det, vil du samle den kollektive stammen rundt deg, og du vil begynne å sitte i folks hoder. Gjennom repetisjon og opprettholdelse av nyhet kan du skjære ut mer og mer plass.

Før du vet ordet av det, tenker folk atferdsmessig på deg og din virksomhet. Fordi de tenker på deg, snakker de om deg og deler produktet ditt med vennene sine.

Å bygge et merke handler om mer enn å gi ut gratis swag med logoen din. Det handler om å lage historier. Produktet og firmaet ditt eksisterer for å gjøre jobber for kundene dine og hjelpe dem med å lykkes.

Det er flere verktøy og produkter i SaaS i dag enn noen gang før. For hver jobb som trenger å gjøre, er det mange verktøy som fyller plassen. Til syvende og sist er merkevaren din det som skiller bedriften og produktet ditt i hodet til kundene dine. Brand er det du trenger å fokusere på for å kunne konkurrere i dagens overfylte markeder.

Oversatt fra engelsk til norsk, men denne linken:

Legg igjen et svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *