Uncategorized

Hvordan Google ADS fungerer?

Google ADS handler om å kunne skape vekst til bedriften. Du når ut til flere potensielle kunder når de søker etter bedriften som din i Google søk og på Google Maps. Du betaler for resultater, for eksempel når noen klikker for å besøke nettstedet ditt eller ringer til bedriften din. Google Ads er en løsning for annonsering på nettet som bedrifter kan bruker til å markedsføre produktene og tjenestene de tilbyr, på Google søk, Youtube og andre nettsteder. Med det kan annonsører også velge spesifikke mål for annonsene sine, for eksempel å få flere til å ringe til bedriften dems, eller å få flere besøk på nettsiden. Med en Google Ads konto kan annonsører tilpasse budsjettene sine målrettingen, samt starte eller stoppe annonsene sine når som helst.

Google er et sted der folk søker etter ting dem lurer på ting eller hvor dem skal hend. Du kan få vist annonsen din på Google idet noen ser etter produkter eller tjenester som bedriften din tilbyr. Det spiller ingen rolle om hvor kundene ser annonsen, på en mobil eller datamaskin, for en betimelig annonse kan gjøre fokk om til verdifulle kunder. Google er et nettsted der du kan hjelpe til med å få markedsført deg til å bli større, ved hjelps at folk søker opp for eksempel hjemmelagde kjoler, også har du lagt inn på google når folk søker på det kommer nettbutikken din opp med de hjemmelagde kjolene. Ved hjelp av google ADs vil folk komme lett inn på den nettsiden som tilhører det dem søker selv på. 

Google Ads kan også være til hjelp med nesten alle annonsebudsjetter. Angi en månedlig budsjettgrense, så betaler du aldri mer en det aktuelle beløpet du har satt opp en grense på. Du kan også sette forbruket ditt på pause eller justere det når som helst. Google Ads kan hjelpe deg og din bedrift eller organisasjon til å bli større å få flere kunder til å besøke nettsiden.

Noen bruker også google til å søke opp hvor de skal, for eksempel når noen lurer på hvor de skal spise middag. De har en middagsrett de vil søke opp, som en burger, også søker de opp beste burger i Oslo for eksempel. Da vil google komme frem til en av de beste stedene som andre har lagt til en anbefaling og finner frem den som har fått mest positiv omtale fra andre. Da vil de finne ut hvor de vil dra, og de fleste tar det som kommer høyt oppe i søkemotoren sin i google. Det vil være en enkel måte å få folk til å dra ditt, om butikken din kommer opp høyt i søkemotoren hos google vil de fleste trykke på det som kommer først frem. Det skjer fordi folk ikke vil bruke lang tid på å finne ut hvor de skal, når de gjør der skal det gå fort for at de skal bli ferdig. 

De annonsetypene som er tilgjengelige i Google Ads tre grunnlegdene annonse- og kampanjetyper. Kampanjer i søkenettverket, er de kampanjene som består av tekstannonser som vises i googles søkeresultatsider når noen søker etter produkter eller tjenester som har likhetstrekk med dem du tilbyr. Kampanjene i displaynettverket, består av. vanligvis av bildeannonser som kan vises på nettstedene i appene kundene besøker. Videokampanjer består av videoannonser med en varighet på 6 eller 15 sekunder, som spilles av like før eller midt i Youtube-innhold.

Det å bli google-partner for å finne de rette kundene, men med de smarte enkle annonsene kan du nå ut til så mange flere relevante kunder. Ved hjelp av algoritmene også som hjelper til med å finne det som interesserer den som søker opp og hjelper de til å få opp det som relaterer til de hva du har søkt på tidligere. Det google Ads også vil hjelpe til med er at de skal finstemte annonsene dine over tid, så du kan nå de forretningsmålene som er viktigst for bedriften.  

Legg igjen et svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *